سه افزونه حیاتی برای تسریع سرعت وبگردیتان!


 





 
فایرفاکس ، دنیای بیکران افزونه هاست . هرآنچه که نیاز داشته باشید و به هرنقص یا کمبودی که بربخورید ، یقینا افزونه “مشکل گشای” آن قبلا تولید شده است ! فقط کافیست کمی وقت بگذارید و صندوقچه افزونه های فایرفاکس را خوب بگیردید.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از یک میلاد، در این مطلب ، سه افزونه حیاتی ( به دید نگارنده) به شما معرفی می شود که سرعت وبگردیتان را تسریع می بخشد .
دلیشز را که میشناسید ؟ سرویس آنلاین اشتراک و ذخیره لینکی که روزگاری در اختیار یاهو بود و امروز ، مدیران سابق یوتیوب آنرا اداره می کنند . به کمک دلیشز می توانید لینک های ناب و مفیدی که در وبگردی هایتان میبینید را ذخیره کنید و یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید .
انجام این کار از طریق سایت ، کمی وقت گیر است و شاید فرصت یا حوصله اینکار را نداشته باشید . با نصب این افزونه ، اکانت دلیشز شما به بوکمارک مرورگرتان تبدیل می شود ! در واقع با فشردن کلیدهای CTRL+D می توانید به راحتی هرچه تمام تر لینک ها را به اکانت خود بفرستید .
با فشردن کلید ترکیبی CTRL + D ، صفحه ای مشابه تصویر فوق نمایان میشود . در این صفحه می توانید عنوان ، آدرس ، توضیحات و تگ های لینک را ویرایش کنید . تک گذاری صحیح ، کمک شایانی به شما و بقیه می کند چرا که می تواند سریعتر و سرراست تر به لینک های باب میلشان دسترسی پیدا کنند .

اما ویژگی برتر این افزونه آن است که می توانید به طور مستقیم لینک مورد نظر را به ایمیل دوستتان یا اکانت تویترتان ارسال کنید . برای توییت لینک ، البته باید اجازه این دسترسی را صادر کنید که پروسه سختی نیست . اما برای ارسال ایمیل تنها کافیست ادرس گیرنده را وارد کرده و گزینه ذخیره را بفشارید .

این افزونه همانگونه که مدعیست ، واقعا وبگردی شما را سریعتر می کند . با نصب و اجرای این افزونه ، مجموعه ای از امکانات به مرورگر شما افزوده میشود که میتوانید آنها را فعال یا غیر فعال کنید . بخشی از این قابلیت ها عبارتست از :
اضافه کردن مدخل های مرتبط به مدخل مورد مطالعه شما در ویکی پدیا

امکان کپی اتوماتیک سطر های انتخاب شده از یک مطلب و جاگذاری آن با فشردن کلید میانی ماوس
لینک نمودن آدرس های اینترنتی که به طور پیش فرض لینک تعریف نشده اند (مثل www.google.com )
اضافه کردن لینک جستجو در جستجوگرهای مختلف
امکان جستجو در سایت های مختلف نظیر گوگل ، ویکی پدیا و… تنها با انتخاب عنوان در متن

امکان ذخیره یکجای عکس ها و فایل های مالتی مدیای یک صفحه و…
اما به عقیده من بزرگترین کمک این افزونه در جهت سرعت بخشیدن به وبگردی ، پیشنهاد های بلادرنگ آن است . به عنوان مثال شما دنبال سایتی برای دریافت عکس گربه هستید . روش معمول ، مراجعه به گوگل و سرچ عبارتی نظیر “download cat photos” است .
حال با این افزونه کافیست همین عبارت را در نوارآدرس وارد کنید و بعد از چند لحظه فهرست سایتهای مرتبط با عنوان خود را زیر نوار آدرس مشاهده کنید . درست مشابه زمانیکه سایت های تاریخچه مرورگر را مشاهده می کنید . این امکان ، واقعا هیجان انگیز است و در برخی موارد شما را با سایت های بسیار مفیدی آشنا می سازد .
همانطور که می بینید ، موادی که با آیکون مشخص شده اند ، پیشنهادات این افزونه هستند که مرا از جستجوی مستقیم در گوگل بی نیاز می سازد .
یکی از کاربردی ترین و کارراه اندازترین افزونه های فایرفاکس ، همین افزونه مدیریت تب هاست . اگر شما هم مثل من ( و البته اکثر وبگردهای حرفه ای) به طور همزمان چندین تب فعال دارید و مدام بین آنها در حال حرکت هستید ، یقینا با معضل سردرگمی و پیدا نکردن تب مورد نظرتان مواجه شده اید . این افزونه دقیقا برای ما ساخته شده است !

به کمک این افزونه می توانید دهها “تب مادر” ایجاد کنید و صفحات مختلف را برمبنای موضوع ، اهمیت و.. در هرکدام از آنها قرار دهید . اینطور ؛ فایرفاکسی خلوت تر و دلنشین تر خواهید داشت و در هر لحظه می توانید صفحه مورد نظر را به راحتی پیدا کنید . مثلا من یک تب مادر برای شبکه های اجتماعی دارم ، یکی برای کارهای شخصی ، یکی برای فعالیت های کاری و… دارم .
منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb